неділя, 22 червня 2025 р.

Проєкт Tinkering toolkit "Навчамося діяльнісно"


 Веселий оркестр

Творче  музикування – це імпровізаційно-творча « гра в музику» в найрізноманітніших формах, поєднуючи музику, мову та гру. Мета цього музикування полягає в розвитку творчих здібностей дітей та їх навчання в дії.

Під час цієї активності діти:

-Навчаються зображувати звуки і настрої через елементарний рух .
-Розвивають почуття ансамблю, навичок спілкування та співпраці
-Створюються передумови до формування творчого мислення, креативності.

Вам знадобиться

Папір, фломастер, ножиці, паперові стаканчики, діркопробивач, картон, набір LEGO для діяльнісного навчання, перкусійні музичні інструменти або предмети  на яких можна виконати ритм.

Коротко про актуальність теми, цікаві факти

 Наш світ наповнений ритмом, тобто чергуванням: чергуються пори доби (ранок, день ,вечір, ніч), чергуються пори року (літо, осінь, весна, зима),чергуються  уроки та перерви, будні та вихідні дні. В музиці чергуються довгі і  короткі звуки. Ритм завжди був ключовим елементом музики. Вже в давньому світі люди використовували ритм для вираження своїх почуттів, танців, обрядів. Ритм став важливим елементом не лише для танців, але  і  для пісень.

Поради фасилітатору

Виконувати  цю активності доречно під  музичний супровід(використайте відео) Мелодія  «Karnavalito» –відноситься до групи веселих, колективних танців  з чітким ритмом.

 Спонукайте дітей до співпраці, щоб разом відтворити  ритмічний супровід.
Заохочуйте дітей до створення ритмічних  інструметів з предметів навколо.

Відкриті запитання для обговорення

     А  чи знали ви,  що  ритм можна виконати за допомогою предметів, які знаходяться  навколо нас? Це камінці, палички, навіть наші долоні і підбори капців.
  На яких ритмічних інструментах грають учасники сучасних гуртів?  
  Поміркуйте: чи може існувати римт і мелодія окремо?

Продовження активності

    Запропонуйте дітям самостійно придумати ритмічну мелодію для шумових інструментів і виконати її.
    Заохочуйте дітей підібрати мелодію і доповнити її ритмічним супроводом.
    Запропонуйте вгадати пісню за  ритмом. 

(розробка активності  Н.Кузьменко)